Přejdi na obsah

Global child

Dítě v globalizovaném světě

Menu
  • Domů
  • Výzkum
  • Hlavní zjištění
  • Odborné výstupy
  • Mediální výstupy
  • Řešitelský tým
  • Kontakt
  • English
Menu

Odborné a mediální výstupy

Hlavní výstupy projektu

Závěrečná zpráva

Závěrečná zpráva ke stažení zde

Odborné články

Němcová Tejkalová, A., Gheorghiev, O., Supa, M., Nainová, V., Children and the Radio: Who Should Listen to Whom. Journalism Practice.

Ramsey, P., Supa, M., Hodboď, V., Rosenfeldová, J., In print. From Outcasts to Superheroes. Media Education Research Journal, 11 (1).

Supa, M., Nečas, V., Rosenfeldová, J., Nainová, V., 2021. Children as Cosmopolitan Citizens: Re-producing and Challenging Cultural Hegemony. International Journal of Multicultural Education, 23 (2), 23-44.

Konference

Hodboď., V., Supa, M., 2021. From Outcasts to Superheroes. Inclusive Media Education in Diverse Societies, Groningen, Holandsko

Nečas, V., Nainová, V., Rosenfeldová, J., Supa, M., 2021. Children as Cosmopolitan Citizens: Reproducing and Challenging Cultural Hegemony. Media Education Summit: Online.

Němcová Tejkalová, A., Gheorghiev, O., Nainová, V., Supa, M. 2020. Children and the Radio: Who should listen to whom. Mediating Change colloquium: Online.

Němcová Tejkalová, A., Gheorghiev, O., 2019. Children and Radio: An Uneasy Relationship. Prague Media Point: Praha, ČR.

Soukup, M., Supa, M., Hodboď, V., 2021. Children’s Experience of Diversity, Normalcy, and Agency: From Research to Education. Media Education Summit: Online.

Didaktická metoda: Multikulturní život a vzdělávání dětských prosumerů

Kompletní metodika ke stažení zde

Vybrané mediální výstupy

Markéta Supa v pořadu Host Lucie Výborné

Jsou děti vůči médiím bezbranné? A potřebujeme dnes vůbec mediální výchovu? „Sociální média jsou velmi komplexní. Stejně jako máme sociální svět off-line, tak existuje i sociální svět on-line. A nejdou od sebe vzájemně oddělit,“ zdůrazňuje Markéta Zezulková z Fakulty sociálních věd v rozhovoru s Lucií Výbornou.

Rozpravy o médiích: Children and Media in a Culturally Diverse Society

Jakou roli hraje digitální technologie v životě dětí? Na kolik jsou tyto změny spojeny s životem v globální a kulturně různorodé společnosti? Liší se užívání technologií mezi dětmi z různých prostředí?

Rozpravy o médiích: Beyond Radio Specificity

O čem to vlastně mluvíme, když mluvíme o rádiu? Jakými způsoby se vyrábí, vysílá a poslouchá? Jakou roli má pro různé jednotlivce, skupiny nebo komunity (například děti, vězně, osoby s vážnými psychickými problémy, ekologické nadšence?) Co očekávají při poslechu rádia? A jaká je to výzva pro vysílací společnosti?

DVTV: Mediální výchova do škol patří, i malé děti už vnímají zprávy, tvrdí Zezulková

Děti se na zprávy aktivně nedívají, ale vnímají jejich obsah, v průzkumu dokonce dávaly najevo, že jsou příliš negativní, říká Markéta Zezulková z Fakulty sociálních věd UK. Spolu s kolegy teď zkoumá multikulturní a mediální zkušenosti a postoje tuzemských školáků. Multikulturní výchova dříve byla o odlišnostech, dnes je spíše o tom, že existují ve světě určité nespravedlnosti, cílem vzdělávání nemá být učit děti, co si mají myslet, ale jak mají přemýšlet, míní Zezulková.

Věda a výzkum: Děti jsou pro mě odborníci na svůj vlastní život

Markéta Supa se pro online magazín Univerzity Karlovy iForum rozpovídala o svém studiu ve Velké Británii, ale také o svém současném působení na Fakultě sociálních věd UK, kde zkoumá dětskou mediální zkušenost.

Kontaktujte nás

Pokud se chcete dozvědět o projektu více, napište nám.

alice.tejkalova@fsv.cuni.cz

Kontakt pro média
© 2025 Global child | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme
Spravovat Souhlas s cookies
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistické
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketingové
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Zobrazit předvolby
{title} {title} {title}