Hlavní výstupy projektu
Závěrečná zpráva
Odborné články
Němcová Tejkalová, A., Gheorghiev, O., Supa, M., Nainová, V., Children and the Radio: Who Should Listen to Whom. Journalism Practice.
Ramsey, P., Supa, M., Hodboď, V., Rosenfeldová, J., In print. From Outcasts to Superheroes. Media Education Research Journal, 11 (1).
Konference
Hodboď., V., Supa, M., 2021. From Outcasts to Superheroes. Inclusive Media Education in Diverse Societies, Groningen, Holandsko
Nečas, V., Nainová, V., Rosenfeldová, J., Supa, M., 2021. Children as Cosmopolitan Citizens: Reproducing and Challenging Cultural Hegemony. Media Education Summit: Online.
Němcová Tejkalová, A., Gheorghiev, O., Nainová, V., Supa, M. 2020. Children and the Radio: Who should listen to whom. Mediating Change colloquium: Online.
Němcová Tejkalová, A., Gheorghiev, O., 2019. Children and Radio: An Uneasy Relationship. Prague Media Point: Praha, ČR.
Soukup, M., Supa, M., Hodboď, V., 2021. Children’s Experience of Diversity, Normalcy, and Agency: From Research to Education. Media Education Summit: Online.
Didaktická metoda: Multikulturní život a vzdělávání dětských prosumerů
Vybrané mediální výstupy
Markéta Supa v pořadu Host Lucie Výborné
Jsou děti vůči médiím bezbranné? A potřebujeme dnes vůbec mediální výchovu? „Sociální média jsou velmi komplexní. Stejně jako máme sociální svět off-line, tak existuje i sociální svět on-line. A nejdou od sebe vzájemně oddělit,“ zdůrazňuje Markéta Zezulková z Fakulty sociálních věd v rozhovoru s Lucií Výbornou.
Rozpravy o médiích: Children and Media in a Culturally Diverse Society
Jakou roli hraje digitální technologie v životě dětí? Na kolik jsou tyto změny spojeny s životem v globální a kulturně různorodé společnosti? Liší se užívání technologií mezi dětmi z různých prostředí?
Rozpravy o médiích: Beyond Radio Specificity
O čem to vlastně mluvíme, když mluvíme o rádiu? Jakými způsoby se vyrábí, vysílá a poslouchá? Jakou roli má pro různé jednotlivce, skupiny nebo komunity (například děti, vězně, osoby s vážnými psychickými problémy, ekologické nadšence?) Co očekávají při poslechu rádia? A jaká je to výzva pro vysílací společnosti?
DVTV: Mediální výchova do škol patří, i malé děti už vnímají zprávy, tvrdí Zezulková
Děti se na zprávy aktivně nedívají, ale vnímají jejich obsah, v průzkumu dokonce dávaly najevo, že jsou příliš negativní, říká Markéta Zezulková z Fakulty sociálních věd UK. Spolu s kolegy teď zkoumá multikulturní a mediální zkušenosti a postoje tuzemských školáků. Multikulturní výchova dříve byla o odlišnostech, dnes je spíše o tom, že existují ve světě určité nespravedlnosti, cílem vzdělávání nemá být učit děti, co si mají myslet, ale jak mají přemýšlet, míní Zezulková.
Věda a výzkum: Děti jsou pro mě odborníci na svůj vlastní život
Markéta Supa se pro online magazín Univerzity Karlovy iForum rozpovídala o svém studiu ve Velké Británii, ale také o svém současném působení na Fakultě sociálních věd UK, kde zkoumá dětskou mediální zkušenost.
Kontaktujte nás
Pokud se chcete dozvědět o projektu více, napište nám.